Rynek pracy

Promocja fotografa

W każdym mieście para młoda, która chce wziąć ślub, bez problemu znajdzie fotografa ślubnego. Konkurencja w tej usłudze jest na tyle duża, że nowe osoby, które decydują się wykonywać właśnie ten zawód, powinny wiedzieć, jak umiejętnie przebić się ze swoimi usługami, aby pozyskiwać klientów i nie musieć myśleć nad zajęciem się w życiu czymś innym.

fotografia-slubna-strzelin

Reklama własnej działalności

Metod na udaną promocję takiej usługi, jak fotografia ślubna jest dość sporo, ale zawsze trzeba zacząć od sprawy najważniejszej, czyli zbudowania swojej strony internetowej. Obecnie bowiem marketing internetowy jest najlepszym sposobem na promocję dla wszystkich tych osób, które nie mają na tyle dużo funduszy, aby ogłaszać się w gazetach, czy kupować reklamę w radiu i w telewizji. Koszt zbudowania strony to w najgorszym przypadku kilka tysięcy złotych, a jeśli wykorzysta się do tego darmowe sposoby, można mieć witrynę za kilkaset złotych.

Na takiej stronie fotograf powinien zamieścić swoje dotychczasowe prace. Owszem odwiedzających będą interesować takie kwestie, jak cena, zakres usług, ale w pierwszej kolejności i tak zwrócą oni uwagę na to, czy jakość zdjęć jest dla nich zadowalająca. Trzeba mieć na uwadze, że chociaż fotograf na wesele jest osobą działającą w rzemieślniczy sposób, państwa młodych, którzy chcą mieć dobre zdjęcia ślubne, zainteresuje to, czy ma również duszę artystyczną, ciekawy pomysł na zdjęcia i czy jest w stanie zaoferować w swojej usłudze więcej, niż jego konkurencja. Te kwestie mogą zdecydować o zdobyciu zlecenia, a nie cena, czy dostępność.

Kolejną kwestią są gadżety reklamowe. Większość fotografów sporządza ze swoimi klientami umowy – warto, by takie umowy były umieszczone w teczce z logo fotografa. Przyszłej młodej parze można sprezentować także długopis z logo czy kalendarz.

Dodaj komentarz