Finanse

Skąd brać gadżety reklamowe?

Druk znany jest od połowy piętnastego stulecia. To wtedy w północnych Niemczech znany wynalazca i przedsiębiorca Jan Gutenberg wymyślił system ruchomych czcionek. Od tamtej pory aby wydawać książki, nie byli już potrzebni klasztorni skrybowie, których jedynym zajęciem było całodzienne przepisywanie ręczne wielkich dzieł literatury. I chociaż pierwszą księgą wydaną nową drukarską metodą była Biblia, szybko okazało się, że druk przysłużył się do rozpowszechniania książek, dzieł idei, które bynajmniej nie były po myśli kościoła. Tym bardziej, że zaraz po wynalezieniu pierwszej drukarni narodziła się reformacja.

Szybciej i wygodniej

Obecnie druk wygląda zupełnie inaczej. Nie są już potrzebne ruchome czcionki, a drukiem na masową skalę zajmuje się drukarnia offsetowa. Wykorzystuje ona technikę laserową, bazująca na technologiach informatycznych. Tak, jak w piętnastym wieku wymyślono system ruchomych czcionek, tak zastosowanie technologii informatycznych w drukarstwie było kolejną rewolucją, która jeszcze bardziej zautomatyzowała ten proces, uczyniła go wygodniejszym, szybszym, ale przede wszystkim tańszym. Zyskała dzięki temu przede wszystkim reklama – ulotki, koce reklamowe, plakaty, broszury czy kalendarze reklamowe.

kalendarze reklamowe

Całkiem niedrogie kalendarze reklamowe

Wydruki nawet takich gadżetów jak kalendarze reklamowe na mniejszą skalę może wykonać drukarnia cyfrowa, która również wykorzystuje najnowsze technologie. Tam można udać się, aby wykonać własne wydruki na skalę byt dużą, aby było to opłacalne na drukarce domowej, ale zbyt małą, aby iść do drukarni offsetowej. Doskonałym przykładem takich wydruków cyfrowych są ulotki. Wystarczy posiadać projekt, a drukarnia zajmie się już całą resztą. A co najważniejsze: nie będzie to drogie.

Dodaj komentarz